Plakbeslag in de Open Stal

2 Min. Lesezeit

"Lady staat pas sinds april 2019 bij mij in de open stal en had erg brokkelige hoornwanden, waarin de nagels van de hoefijzers nauwelijks vasthielden. Helemaal zonder bescherming liep ze echter ontzettend gevoelig en daarom moest ik een alternatief voor haar vinden."

Hallo lieve mensen,

mijn naam is Patrick, ik ben 29 jaar oud en ben sinds mijn zesde jaar verslaafd aan het paardenvirus. Ik run mijn eigen kleine paardenparadijs direct bij het huis. Op dit moment staan hier zes paarden onder mijn hoede. Ik heb voor de open stal gekozen, omdat ik ervan overtuigd ben dat paarden zich altijd moeten kunnen bewegen. Of ze dan liever urenlang bij het hooi staan of in de zon dommelen, laat ik aan henzelf over, maar de mogelijkheid tot maximaal haalbare beweging zou er, naar mijn mening, moeten zijn.

Lijmbeslag, kunststof hoefijzer, hoefbescherming lijmen, hoefschoenen, hoefijzer paard, hoefschoenen lijmen, open stal

De in 2010 geboren warmbloedmerrie Lady is de enige “pensiongast” op mijn kleine accommodatie. Ik train haar echter mee en breng haar ook op wedstrijden uit. Mijn eveneens in 2010 geboren Ipanema (kortweg Ipa) is de dame aan wie het hele “paarden-in-eigen-beheer-verhaal” te danken is. Beide merries worden hoofdzakelijk door mij bewogen en dragen sinds mei 2019 de Goodsmith. Tot mijn kippenhok behoren verder nog Emmi M, die zich momenteel in blijde verwachting bevindt en daarnaast voor Lady's eigenaren een geduldige leermeesteres is, en mijn drie zelfgefokte aankomende sterren van morgen. Coco, het eerste veulen van Ipa, wordt nu in 2020 drie jaar oud. Heel langzaam, maar zeker, gewen ik haar nu aan alles wat met rijden te maken heeft. Moni (Moon Shadow) en Missy (Mrs. Mercury) zijn halfzusjes en de dochters van Ipa en Emmi – ze zijn dit jaar bij mij geboren en dus eveneens door mij zelf gefokt. Met Lady en Ipa heb ik al wedstrijdervaring kunnen opdoen. We waren in de dressuur op L-niveau actief en met Lady ben ik dit jaar L-springen gaan rijden. Aangezien ik jarenlang geen wedstrijden heb gereden en beide paarden voor mij nog nooit wedstrijdervaring h